DIFETTOSO





السلام عليكم

"Senyum"

"Tak"

"Kenapa?"

Kelu.

"Something wrong?"

Terdiam.

Menangis.

"Hey, kenapa ni?"

Sesaat.
Dua saat.
Tiga saat.

"Manusia memang tak pandai menghargai kan?"

"Bila orang yang dia campak, dia buang, dia layan macam sampah dah tiada, masa itu dia sedar"

"Dia sedar kesalahan dia"

"Tapi bila saat dia nak tebus kesilapan dia, dia terlewat"

"Dah terlewat."

Pandangan bertemu.

Kenapa manusia ni selalu rasa dia yang punya?

Segala galanya?

Dia tak sedar dia manusia

Dia tak sedar ada orang lain yang terluka kerana dia

Dia tak sedar pengorbanan orang

Yang dia tahu;

'Ini hidup aku'
'Aku punya'
'Itu aku punya'

Dan dia buat apa yang dia rasa dia mahu

Tak pernah nak jaga perasaan orang lain.

Well,

Perasaan orang?

Dia kisah apa?

Dia lah raja

Dia lah penguasa

Dia lah yang berhak

Kuasai hidup ini

Tak pernah terfikir pun orang di sekeliling

Dan orang di sekitarnya dah jemu; dah muak; dah benci

Benci kan

Dia




Comments