Fourth of Feb


Assalamualaikum and Hi

Bismillah..

So, untuk post kali ini, aku berhasrat untuk tulis sesuatu tentang loneliness, anxiety,stress and yang terkait dengan mana-mana.

Disclaimer;
Aku bukan lah arif atau pakar dalam bidang ni. Ini adalah satu catatan atau tulisan berdasarkan pengalaman sendiri dan pemerhatian aku. It just a writing for my blog.

Post tentang stress, anxiety and etc adalah disebabkan semalam kawan aku Mun (nama samaran) whatsapp aku. So, she told me that she didn't understand with people around her. Atau senang cerita, dia stress dengan orang sekeliling dia and some toxic people around her.

So, I asked "why"

Then, dia bagitahu dia tak sanggup and tak tahan dengan orang sekeliling dia sampai dia rasa nak toreh tangan dan nak lari dari rumah.

Aku sebenarnya tertanya jugak la sebab aku tengok dia macam 'she's doing well with her life' based on assumption aku lah kan. Sebab ya, aku tengok dia sibuk dengan assignment dia and business dia( dia seorang agent makanan-and a leader). 

Tapi di sini lah aku silap. Silap menilai sebab aku ingatkan dia okay dengan life dia. Kiranya macam tak ada apa-apa until yesterday night dia whatsapp aku.

But of course la aku macam nak tanya macam-macam dekat dia tapi aku tahu emosi dia semalam mungkin tak stabil, so aku minta dia cerita what her problems.

I'm just thinking;
'walaupun aku tahu aku tak mampu nak tolong dia dengan masalah dia, at least aku boleh jadi seorang pendengar untuk dia meluahkan apa yang dia rasa. Maybe she need a listener and mental support from me
Itu yang aku fikir sebab kitaorang kawan since matrikulasi and almost 3-4 years our friendship. So, kitaorang banyak cerita kitaorang punya problems, cerita and macam-macam sebab kitaorang rapat, so its not a big deal to confess about something. Tak kisah la cerita tu memalukan or entah-apa-je tapi we really enjoy untuk ceritakan kitaorang punya life.

Ok banyak pula ke lain.

Unfortunately, kitaorang memang nak cerita after maghrib but tak jadi sebab aku tak perasan dia punya whatsapp. So, aku rasa bersalah and aku tanya if dia jadi ke tak nak cerita. But Mun didn't reply so I guess maybe she's a little bit busy with her exam harini. (Tolong jangan kecam saya. Saya dah minta maaf dekat Mun omo)

Tapi itulah, aku ingat nak have a talk with Mun;
tapi hari ini saya ada exam guys huhu.
Entahlah habis jawab bila sebab satu soalan 20 marks;and ada 4 questions
Tercekik guwe guys.
 
Tak sedar diri betul, harini ada exam tapi masih sempat tulis post ni eh 
hahaha lol
(Tak apa, sebab exam online. But I hope to finish early and do another assignments).

Uhuk.
Panjang la pulak. Dah lama tak tulis panjang macam ni.
and
Aku rasa macam tak sempat nak tulis pasal stress. 
Omg
Aku kena habiskan exam dulu baru tenang nak tulis blog kot eh.

K,
Doakan saya ya!


Comments