November '19


Assalamualaikum and Hi
HI GUYS!

So basically, this one is the first entry for November.
Finally, I'm able to write this post *yeahhh

Guys,
Minggu ni adalah aku rasa minggu paling hectic tapi bila aku tengok balik aku punya jadual, next week minggu yang paling sibuk.

OMG!
Dengan segala assignment nak kena pass, presentation, lab test, English midterm test
and the list goes on
*sigh
Well, I can do this!

Macam mana oi aku nak hafal semua batu-batu dalam subjek Geologi ni
Sebab ye lah kan, bila tengok batu, semua nampak sama je kan
Aku tak tahu pulak batu batu kat tepi jalan tu kadang kadang ada je bernilai

Tahu tak,
arang yang selama ni tengok orang guna buat bbq pun kitaorang ada belajar jugak!
Mula-mula aku tengok arang tu, aku pandang Fatin
"Tin, ni bukan ke arang yang orang buat bbq tu eh?"
"Ha ah. Tu la arang nya"

Hahaha
Kita orang kena observe dia punya texture batu tu, density, lines kat batu tu
And 
ada sesetengah geologist ni, diaorang try tau rasa batu tu
Ergh!
Bukan kitaorang la.
Dr kitaorang tunjuk video pasal geologist ni explain pasal batu
Pastu, tetiba dia pergi rasa batu tu*insert emoji keluar ayaq mata
Kitaorang yang tengok ni pun macam 
SPEECHLESS
jap

Okay Geologist ni pelik
KOT

okay abaikan.

Oh ya
Minggu ni aku pergi dinner
As Ajk je la
Tu pun sebab Najwa suruh aku masuk
Mula-mula aku tak nak la kan
Malas kot nak pergi dinner ni
Pastu dia pujuk la aku
Ajak aku jadi Ajk Publisiti
sebab ni dia punya program
so dia ajak la aku join program dia

Okay la.
jadilah aku ajk Publisiti sekali ngan Jannah
Okay je la kerja dia
Kena design poster, kad jemputan, mug, button badges, banner
BANNER ye
hmm bercakap tentang banner ni,
aku la kena design sebab Jannah dah buat yang lain
So, stress gak ah
aku kan noob lagi guna Photoshop
pastu nak buat banner lagi
Haa sudah
Tambah lagi noob aku
SEBAB
selalunya aku guna Canva je
Senang
Tapi tu la belajar benda baru kan
Nasib baik banner diaorang nak tempah
Tak payah la aku design
Aku pun tak berapa confident ngan banner aku buat
Sebab ni first time aku buat banner
So, macam tu la ceritanya

Jarang dah aku cerita kat sini
Malas je rasa nak taip
Rasa macam nak guna voicenote pastu dia tukar ke words 
haha
senang.

Tu je la kot,
Nanti aku cerita lagi apa-apa yang menarik ye!

Bye!



Comments